KPO
„Modernizacja działalności w Fundacji Pod Aniołem”
Przedsięwzięcie realizowane w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, w ramach Programu „Odporność oraz rozwój ekonomii społecznej i przedsiębiorczości społecznej na lata 2022-2025.
Przedsięwzięcie realizowane: od 10-11-2023 do 09-11-2024.
Wartość dofinansowania: 118 100,00 zł.
Przedsięwzięcie polega na uruchomieniu produkcji, pakowaniu i sprzedaży liofilizowanej żywności z wykorzystaniem e-commerce dzięki dostosowaniu pomieszczeń, inwestycji w sprzęt do produkcji i wprowadzeniu systemu zarządzania jakością z wykorzystaniem technologii cyfrowych, lepszemu wykorzystaniu zasobów żywności, energii i wody (zielona transformacja) i włączeniu w produkcji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Planowane w ramach przedsięwzięcia działania:
- Modernizacja przestrzeni Kooperatywy Łaźnia umożliwiającej produkcję żywności oraz przyszły montaż liofilizatora (główny zakres modernizacji – poprawa wentylacji oraz elektryki w pomieszczeniu, dostosowanie wynajmowanej na podstawie umowy najmu przestrzeni do produkcji spożywczej zgodnie z wymaganiami system HACCP i zasadą uniwersalnego projektowania.
- Uzyskanie niezbędnych pozwoleń, w tym SANEPID
- Zakup środków trwałych tj:
- Liofilizator, nie gorszy niż wsad min. 7 kg, system próżniowy z wysokowydajną pompą olejową i separatorem mgły olejowej, układ chłodniczy przystosowany do pracy ciągłej, prostopadłościenna komora próżniowa ze stali nierdzewnej, system podgrzewu wsadu oparty na matrycach termicznych, wewnętrzna, izolowana komora produktowa wykonana z elementów ze stali nierdzewnej, funkcja mrożenia wsadu, szybkie rozmrażanie komory
- Drukarka do etykiet – kolor, wraz z gilotyną do etykiet, szerokość etykiet od 25,4 mm do 112 mm
- Opracowanie marki produktów liofilizowanych, opisu produktowego, niezbędnych grafik i planu promocji, wybór produktów i opakowań. Jednocześnie budowanie sieci dostawców (m.in. owoców oraz materiałów do pakowania)
- Stworzenie platformy sprzedażowej (e-commerce), wraz z niezbędnymi regulaminami, systemami płatności, zsynchronizowanego z systemem sprzedażowo magazynowym. Pozycjonowanie platformy.
W ramach wydatków bieżących:
- Wyposażenie magazynu m.in. w regały o nośności min. 40 kg, skrzynie produktowe oraz zakup stołu do pakowania (z regulacją wysokości, separatorami na papier/folie)
- Zakup towarów i opakowań. Uruchomienie produkcji i platformy sprzedażowej. Pozycjonowanie w sieci.
- Bieżące uzupełnianie sklepu o kolejne produkty. Pozyskanie min. 1 sklepu stacjonarnego.